Egyeztessen szakembereinkkel.
Ismerje meg a NeuroHarmónia csapatát
Komplex — támogató segítséget adni minden olyan családnak, akiknél a mindennapok megélése nehezített. Támogatást biztosítani a gyermekeknek, akik a társadalmi életbe nehezebben vagy körülményesebben igazodnak el, akiknek a szociális interakcióik nehezítettek. Segíteni Őket, hogy jó minőségű életet élhessenek.
MOTIVÁCIÓM
A szociális szférában eltöltött közel két évtizednyi szakmai tapasztalatom alapján rájöttem, hogy a választott szakmám - a gyermekek védelme, támogatása, lehetőségeinek szélesítése hivatásom is. Hivatásom középpontjában az áll, hogy a gyermekeket a családon belül úgy támogassuk meg, hogy saját korlátaikat, nehézségeiket leküzdve tudjanak fejlődni, képességeik szerint pozitív magaslatokat megélni. Célom az, hogy minden gyermek megkapja a segítséget, fejlesztést, támogató irányítást annak érdekében, hogy alkotó, önmaga értékeivel tisztában lévő felnőtté válhasson.
FEJLESZTŐ KÖZPONT
Vágyam, hogy a megszerzett ismereteimet, a rendszerben gondolkozás képességét azon gyermekek fejlesztésére és lehetőségének kibontakoztatására fordítsam, akiknek atipikus fejlődési nehézséggel kell megküzdeniük. Ezért is tartom fontosnak a folyamatos szakmai megújulást, önképzést, miközben magam is két tartós beteg gyermeket nevelek, és számos területen megélem a „más szülőség" mindennapjait. A NeuroHarmónia Fejlesztő Központ szakembereivel célunk, hogy a „fura", a „nehéz" és egyéb címkével küzdő gyermekek megfelelő diagnózist kapjanak. A megfelelő diagnózis birtokában korrekt, szakmai támogatással fejlesztéshez jussanak, szem előtt tartva a család egészének szükségleteit.
Hiszek abban, hogy NeuroHarmónia Fejlesztő Központ a család minden tagjának speciális, magas szintű támogatást tud adni.
Végzettségek:
okleveles szociálpolitikus
szociális tudományok - pszichológus
képzésben lévő családterapeuta (szuperviziós szakasz)
Pszichiátriai rezidens orvosi képzésemet Budapesten végeztem, szakorvos majd osztályvezető főorvos voltam a Tolna Megyei Balassa János Kórházban.
Felnőtt pszichiáter szakorvosi munkát végzek az eltérő idegrendszeri fejlődésmenetben érintett felnőtteknél (ADHD, autizmus spektrumzavar) a NeuroHarmónia Diagnosztikai és Fejlesztő Központban. Ezen állapotok diagnózisát, differenciáldiagnosztikáját és terápiás intervencióját az orvostudomány korszerű álláspontja alapján végzem el.
Szakmai gyakorlatomat 2014. szeptemberében kezdtem meg egy gyógypedagógiai általános iskolában, ahol azóta is nevelési, oktatási és fejlesztési tevékenységet végzek. Az autizmussal élő személyek nevelésével-oktatásával már a szakmai pályafutásom elejétől kezdve foglalkozok.
Szakmai tapasztalatom kiterjed az autizmus specifikus fejlesztés, támogatás több területére is:
- az egyénre szabott felmérések elvégzése,
- rövid-közép-hosszútávú célok meghatározása,
- egyéni fejlesztési tervek kidolgozása,
- a szülőkkel és a további partnerekkel való együttműködés,
- a gyermek protetikus környezetének és eszköztárának kialakítása,-
- a problémás viselkedés feltérképezése és kezelése,
- a természetes tanítási helyzetek biztosítása, valamint a célok megvalósulásának ellenőrzése és értékelése.
Szakmai gyakorlatom és tapasztalatom során egyértelművé vált számomra, hogy az eredményes és hatékony autizmus specifikus fejlesztés kulcsa az érintett személlyel és/vagy a szülőkkel közösen kialakított célok és döntési helyzetek biztosítása.
Szívügyem a művészeti nevelés, a művészetterápia - ezek szellemiségét igyekszem a munkám során is érvényesíteni.
Céljaim NeuroHarmónia Diagnosztikus és Fejlesztő Központban
Célom, hogy a lehető legtöbb gyermeknek nyújthassak segítséget a szülőkkel, családokkal szorosan együttműködve, már akár egész kisgyermekkorban. Hiszek a korai intevencióban és annak hatásosságában - a korai fejlesztéssel hatékonyan csökkenthetők a lemaradások a személyre szabott módszerek, eszközök alkalmazásával.
A gyermekek mellett szívesen foglalkozom felnőttekkel is, hiszen a logopédiai tevékenység nem korlátozódik a korai életkorra.
Elengedhetetlennek tartom a folyamatos fejlődésre való törekvést, a nyitottságot, a megújulást, és nem utolsó sorban a szakmai elköteleződést, mely folytonos lendületben tartja a gyógypedagógust.
Gyógypedagógiai diplomámat A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán szereztem tanulásban akadályozottak - és értelmileg akadályozottak szakirányon. 2018-ban az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán szereztem meg logopédiai szakirányú végzettségemet.
2015 óta foglalkozom sajátos nevelési igényű gyermekek gyógypedagógiai-logopédiai rehabilitációjával és fejlesztésével. Több évig volt lehetőségem osztályban tanítani a Bajai Egységes Gyógypedagógiai Intézményben illetve több iskolában egyéni és csoportos fejlesztéseket tartani.
Logopédia irányvonalon eddigi szakmai tapasztalatom kiterjed a megkésett beszédfejlődés és artikulációs zavarok terápiájára.
Motivációm:
Szeretnék még jobban elmélyedni a szakmában, újabb kihívásokkal találkozni, és minden gyermekben meglátni azt, hogyan tudjuk kihozni belőle a legtöbbet. Szakmám során mindenképp figyelembe veszem a gyermek egyéni sajátosságait, képességeit, valamint fontos kiemelnem a kis lépésekben haladás elvét, a türelmet, amire szakmánk épül. Szeretek a szülővel konzultálni, kollégákkal véleményt megosztani, mivel úgy gondolom ez viszi előre a munkánkat.
A korai felismerés, prevenció az egyik legfontosabb, akkor kapunk egy biztos alapot, amire után még lehet építeni. A képességek-készségek fejlesztése mellett nagy hangsúlyt kell kapnia a személyiség fejlesztésének is a munkám során.
Immáron 7. éve foglalkozok érintett tanulókkal is. Az évek során megtanultam, hogy legfontosabb az életükben a rendszer, az állandóság és a biztonság, kiszámíthatóság. Megtanultunk egymás nyelvén kommunikálni, mindenki a maga módján. Számomra pozitív élmény minden apró előrelépés, valamint a szülők visszajelzése, hogy a gyermekük jó helyen van. A felmerült problémákra, nehézségekre közösen keressük a megoldásokat.
Célom, hogy a lehető legtöbb gyermeknek nyújthassak segítséget a szülőkkel, családokkal szorosan együttműködve már akár egész kisgyermekkorban. A korai fejlesztéssel csökkenhetnek a lemaradások személyre szabott módszerekkel, eszközökkel.
Az élet mindennapjaiban folyamatosan kérdezem, mit és hogyan lehetne változtatni. Változtatni, hogy jobb legyen, hogy egyszerűbb legyen, átláthatóbb, de mindenekelőtt élhetőbb. Szeretném, ha mindenki számára elérhető lenne a változási folyamatokban egy pozitív irányú fejlődés, melyben elengedhetetlen a szakszerűség és a rendszerben gondolkozás tudatos megvalósítása.
MOTIVÁCIÓM
24 éve dolgozom szociális segítőként, mely sok év alatt rövid kitérőt is tettem, ekkor pártfogóként, igazságügyi mediátorként dolgoztam.
Pályafutásom során - a felsőfokú tanulmányok megszerzése után – a szociális segítő folyamatok mindegyikében igyekeztem megvalósítani azt a szakmai tevékenységet, mellyel nehéz helyzetben lévő gyermekeknek, személyeknek, családoknak segítséget tudjak nyújtani, hogy megoldást találjanak a saját helyzetük rendezésében. A gyermekek helyzete minden területen pozitív irányú folyamatban alakuljon, kapjon biztatást, támogatást, rendezett életritmusban tudjon élni.
A NeuroHarmónia Fejlesztő és Szolgáltató Központ hiánypótló lehetőséget biztosít a családok számára. Hiánypótló a tekintetben, hogy egy komplex átfogó támogatást kap a család minden tagja. Speciális azért, mert az irányadó diagnózistól a teljes fejlesztésen át a személyes mentorálással támogatást kap a család, melyben egyetlen cél a gyermekek mindenek felett álló érdekének érvényesülése. Célom az, hogy az érkező családok minden tagja magasszintű támogatást kapjon már az első pillanattól.
Végzettségek:
Okleveles szociális munkás
Okleveles szociálpolitikus
Mediátor
Újat alkotni a meglévő tapasztalatokra támaszkodva. Értéket teremteni az emberek és a térség számára. Támogató, megtámasztó közeget létrehozni, mellyel hozzájárulunk egy másfajta szülőség megéléshez, a boldog és mosolygós családi élethez.
MOTIVÁCIÓM
Érintett szülőként az elmúlt években folyamatosan azt éreztem, hogy van erőm támaszt adni, hasonló élethelyzetben lévő szülőtársaimnak. Nehéz átkeretezni a szülői vágyainkat, céljainkat ha az élet úgy hozza, hogy egy eltérő nevelési igényű gyermekünk van, ha kettő akkor nem lesz könnyebb, hanem még nehezebb... Úgy érezzük a férjemmel, hogy nekünk sikerült, de ehhez elképesztő támogatást kaptunk, mert szerencsénk volt. Ez nem múlhat a szerencsén, ehhez mindenkinek joga van, jogunk van a segítséghez, a támogatáshoz. Ehhez akartunk teret, szakértő csapatot és elfogadó megtartó közösséget teremteni Szekszárdon.
FEJLESZTŐ KÖZPONT
Létrehoztuk Szekszárdon a NeuroHarmónia Fejlesztő Központot és kialakítottunk egy egyedi megközelítésű, kooperáción alapuló módszertant ADHD-val, autizmussal, magatartási és tanulási nehézségekkel élő gyermekek és családjaik számára. Valljuk, hogy egyéni helyzethez, egyéni fejlesztés szükséges, melyet magas színvonalon biztosítani tudunk. A gyermek és a család nehézségének feloldását rendszerben valósítjuk meg. A központot magán finanszírozási konstrukcióban hozzuk létre, mert ezzel egy olyan szabad, alkotó, teremtő szakmai légkört tudunk létrehozni, ami értéket ad az ügyfeleinknek. Az üzlettársammal igazi ütős csapat vagyunk, kiegészítjük egymást, tanulunk egymástól és közösen csodát alkotunk.
Őszintén hiszem - meg is tapasztaltam - hogy az érintett családok esetén összefogással, szakértői segítséggel sikereket lehet elérni!
Végzettségek:
Igazgatásszervező diploma
Művelődésszervező diploma
Business Coach diploma
Atipikus fejlődés szakember hallgató
Tapasztalatom, hogy hiába próbálunk egy nehézségről nem tudomást venni vagy tudatosan elfedni/elkendőzni, az előbb vagy utóbb valamilyen formában felszínre bukkan. Minél később derül rá fény, annál nagyobb kihívást jelent az egyén és családja számára, mivel addigra számos másodlagos problémát vont maga után. Így van ez az idegrendszeri fejlődési zavarokkal is, melyek fel nem ismerése, kezeletlensége többek között bántalmazáshoz, szociális izolációhoz, érzelmi, szorongásos vagy hangulatzavarokhoz vezethet.
Azért dolgozom minden nap, hogy az „átlagostól” való eltérést ne hátrányként, hiányosságként azonosítsuk, hanem az emberi idegrendszer fejlődésének sokszínűségeként, melyben számos érték rejtőzik. Ezeknek az értékeknek a feltárása fontos feladatunk.
Gyakorló gyógypedagógusként Illyés Gyuláné dr. Kozmutza Flóra hitvallását tekintem mérvadónak munkámban:
„Hivatásom a gyógypedagógia, erre esküdtem fel! A segítségnyújtás is lehet szenvedély.”
Ő fogalmazta meg legtökéletesebben, hogy milyen is a gyógypedagógia, milyen is a gyógypedagógus. Ezt vallom én is, azóta is, és teszek ennek a hivatásnak megfelelően rendületlenül, mióta megszereztem gyógypedagógusi diplomáimat.
mozgásterápiák és a mozgás kínálta fejlesztési lehetőségek, a dyslexia prevenció és reedukáció, a dyscalculia terápia foglalkoztat. Az utóbbi években az autizmus spektrumzavar felismerése, egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, a gyermek számára biztonságos és jól értelmezhető környezet kialakítása, valamint a szociális és kommunikációs készségek egyéni és kiscsoportos fejlesztése áll érdeklődésem fókuszában.
6 éve vezetek önfejlesztő céllal önismereti pszichodráma csoportokat, magánszervezésben és 1 éve egy drogrehabilitációs otthonban is.
Házasságban élek, két kamasz édesanyja vagyok.
Hiszek a személyes fejlődésben, és abban, hogy soha nem késő! Hiszek a változásban és abban, hogy a hozott történetünk átírható. Hiszek abban, hogy szerepeink alakíthatóak, hogy formálhatóak vagyunk. Kezdettől kapcsolatban létezünk, fejlődünk, sérülünk és kapcsolatok-ban gyógyulunk. Ennek egyik legvédettebb helyszíne és leghatékonyabb módja az egymásra reagáló és támogató, a fejlődést közös értéknek tartó csoport.
A PSZICHODRÁMÁRÓL
A pszichodráma egy aktív, cselekvésorientált csoportmódszer, melyben nem beszéddel, hanem a belső lelki tartalmak, személyes élmények, konfliktusok megjelenítésével dolgozunk.
E közegben tudatosíthatóvá válnak megrögzött a működési sémáink. Gyakorolhatóvá válnak új megoldási módok és készségek.
A pszichodráma ereje, hogy már az alkalmon történik az életed. Innen nem pusztán felismerésekkel és elhatározásokkal távozol, hanem a közös megélés, a kapcsolati tapasztalat élményével. A dráma után nem új szakaszt kell kezdened az életedben, hanem folytatnod kell, ami az alkalmon már elkezdődött benned és körülötted.
Újra és újra megélem a hivatásomban, hogy a látható valóságban mennyi rejtett motívum, erőforrás, nehézség, bonyodalom, szépség rejlik, ami meghatározza az egyént és kapcsolatainkat. Minél régebb óta figyelem a különböző idegrendszeri fejlődési utakat, annál inkább hiszek abban, hogy képességeinkről és így saját magunkról való gondolkozásunk formálása óriási és egyben igazán hálás feladat.
Az eltérő idegrendszeri fejlődési utak elképesztő sokszínűsége kapcsán kiemelten fontosnak tartom azt, hogy a diverzitásunkra értékként és lehetőségként tekintsünk, nem bagatellizálva annak a nehézségét, mikor ez akadályokat vagy kihívásokat jelent az egyén és a család életében.
A küldetésem és a motivációm nehezen szétválasztható, amennyire fontosnak tartom, hogy a családok biztonságban érezzék magukat, értő meghallgatásra, válaszokra leljenek, annyira hálás is vagyok nekik azért, hogy folyamatosan tanulhatok tőlük. Hiszek ennek a kölcsönös tanulásnak és formálódásnak a társadalmi vetületében, abban, hogy a különbségeinket megértve és azokat felismerve olyan minőségben tudunk segíteni egymásnak, kapcsolódni egymáshoz, ami meghaladja a kategorizáló megkülönböztetés határait.
Szeretem annak a gondolatát, hogy egy személy több, mint az általa viselt állapot, de, ha a segítségadás oldaláról közelítem meg, e kettő kapcsolatának, illetve beágyazottságának megértése a családi rendszerben és a tágabb környezetünkben nélkülözhetetlen.
A mindennapokban főként pszichológusként tevékenykedek, azonban itt a Neuro Harmóniánál lehetőségem nyílik gyógypedagógusi ismereteimet és eszköztáramat is kamatoztatni az egyéni kísérések és a diagnosztikai folyamat során.
Motivációm
Különösen izgalmasnak tartom hivatásomban a családokkal való munkát. Úgy érzem, hogy a rendszerszemlélet az, ami támogatásul tud szolgálni egy-egy eltérő idegrendszeri fejlődés diagnózisának elfogadásához. Tapasztalatom szerint a diagnózis a család-rendszer- minden tagjára hat, így szükséges a komplex támogatás az érintettek számára. Ez a fajta munka egy izgalmas, kreatív, inspiráló folyamat számomra. Mások segítése mellett a saját fejlődésemet is fontosnak tartom, ezeket szakmai szupervíziókkal és különböző módszerek elsajátításával biztosítom.
A fejlesztő központban a célom a központhoz forduló szülők támogatása, gyermekeik korai fejlesztése, valamint dinamikus szenzoros integrációs terápiájuk (DSZIT) egyéni és kis csoportos formában.
Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógusként végeztem 2008- ban. A szakmai éveim alatt fontosnak tartottam és tartom a folyamatos továbbképzésem. Az évek során részt vettem jó néhány mozgásfejlesztő, mozgásterápia tréningen, korai fejlesztő és egyéb továbbképzésen.
Az Eötvös Loránd Tudomány Egyetemen elvégeztem a gyógypedagógiai mesterképzést. Örömmel végeztem el a DSZIT terapeuta képzést. 2021. őszén pedig elkezdem a Gyógypedagógus- szakvizsga szakirányú továbbképzést.
Főállásban a Szekszárdi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom a korai fejlesztőben. Nagyon szeretem a munkám, a hozzánk járó gyermekek különlegességét. Látni és elősegíteni készségeik, képességeik fejlődését.
Már kezdő gyógypedagógusként is nagyon érdekelt az autizmussal élők különleges világa és szakmai éveim kezdetétől folyamatosan fedezek fel újabb és újabb különlegességet bennük.
A fejlesztő központban is várom a hozzánk forduló szülőket és gyermekeket a megértésemmel, türelmemmel, szakmai tudásommal. Legyen szó autizmus spektrum zavarral élő, ADHD-s, megkésett beszédfejlődésű, egyensúly és mozgáskoordinációs zavarral, szenzoros érzékenységgel rendelkező, figyelem és tanulási problémákkal, szociális és viselkedés problémával küzdő gyermekről.
„A gyermek olyan, mint a pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű.”
Saját élményem, hogy életünk során előre nem látott akadályok olyan kihívások elé állíthatnak bennünket, amelyek megoldásához nem érzünk magunkban elegendő erőt. Egészen másként tekintünk ezekre az akadályokra azonban akkor, részvétteli és kiegyensúlyozott segítséget kaphatunk abban, hogy jobban rálássunk saját meglévő erőforrásainkra.
Viszonylag messziről érkezem a családterápia területére, sokáig az oktatás területén tevékenykedtem. Mindig erősségeimként tartottam számon a kritikai gondolkodást, a megoldáskeresést és a hatékony motiváláshoz szükséges empátiát.
A családterápiához, fordulásomat egy magánéleti krízis motiválta, aminek következtében körülöttem és bennem is megkérdőjeleződött mindaz ahogyan magamat és családomat elképzeltem.
E válságból egy pszichológus és néhány családterápiás krízisülés segítségével sikerült kilábalnunk, s azóta is járok azon az önismereti úton, amelyre akkor találtam rá. 2019-től elvégeztem a Magyar Családterápiás Egyesület elméleti alapképzését, és az ezt kiegészítő önismereti folyamat.
Egyre fontosabbnak érzem, hogy visszaadhassak másoknak abból, amit én kaptam életem legnehezebb időszakában, ötvözve pedagógusi és élettapasztalataimat és készségeimet a család- és párterápiás tevékenységgel.
Mint képzésben lévő család-, és párterapeuta terápiát szupervízió mellett tartok.